Portfolio
WooCommerce
Blu Lifestyle
Klasyczna elegancja i styl życia odwzorowany w sklepie internetowym. Serwis eCommerce dla marki odzieżowej
Usługi: UX/UI Design | Wdrożenie WooCommerce | Rozwój i utrzymanie | Integracja i optymalizacja
Branża: Handel detaliczny
Sprawdź: https://blu-lifestyle.eu/
Potrzeby biznesowe
Potrzeby związane ze stworzeniem sklepu internetowego dla marki Blu, skoncentrowane zostały wokół następujących obszarów działania:
- przygotowanie pełnej architektury informacji sklepu internetowego;
- stworzenie makiet graficznych UX oraz UI dla serwisu eCommerce;
- wdrożenie przygotowanych projektów graficznych na szablon WordPress WooCommerce;
- integracja kluczowych modułów oraz optymalizacja serwisu eCommerce;
- implementacja przygotowanego sklepu internetowego na domenie produkcyjnej.
Głównym zadaniem było przeniesienie oczekiwań użytkowników serwisu na faktyczne doświadczenia zakupowe w eCommerce.
Główny cel projektu
Kluczowym celem projektu dla marki Blu Lifestyle było stworzenie nowoczesnego serwisu eCommerce, który pozwoli na odwzorowanie wartości marki,
Wyzwania
Projekt sklepu internetowego dla marki Blu Lifestyle wykraczał znacząco ponad sam design oraz wdrożenie w oparciu o silnik WordPress WooCommerce. Do kluczowych wyzwań w projekcie zaliczyć należy:
- przygotowanie oraz przeprowadzenie warsztatów eCommerce;
- stworzenie dedykowanych projektów UX/UI sklepu internetowego;
- wdrożenie całości projektów graficznych na dedykowanym szablonie w oparciu o WordPress WooCommerce;
- implementacja kluczowychmodułów sklepu internetowego.
Ostatecznie przygotowana została nowoczesna i skuteczna platforma eCommerce, która koncentruje się na sprzedaży produktów marynistycznych dla użytkowników powiązanych z tym hobby.
Opis projektu
Projekt sklepu internetowego dla Blu Lifestyle rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów e-commerce. Proces warsztatowy koncentrował się przede wszystkim na wypracowaniu najważniejszych elementów związanych ze sklepem internetowym. W pierwszej kolejności nastąpiła analiza grupy docelowej oraz person użytkownika, tak aby dokładnie wiedzieć z jakim typem użytkownika sklepu internetowego mamy do czynienia. W dalszej kolejności nasz zespół przeprowadził dokładną analizę benchmarkingowa konkurencji, która koncentrowała się na znalezieniu największej ilości szans oraz możliwości związanych równo z wyglądem, jak również funkcjonalnościami tworzonej przez nas platformy e-commerce. Analiza benchmarkingowa to jeden z najistotniejszych punktów warsztatu. Pozwoliła na określenie ogólnej wizji tworzonego sklepu internetowego oraz schematu logicznego serwisu e-commerce.
Kolejnym krokiem było przygotowanie architektury informacji nowego serwisu internetowego, która stanowiła podstawę pod dalsze prace projektowe. Na bazie architektury informacji zespół przygotował projekt sklepu internetowego zaczynając od makiet lo-fi aż po ostateczny layout graficzny serwisu e-commerce. Całość prac była na bieżąco konsultowana z klientem. Standardowy proces został ostatecznie zamkniętym gotowymi do wdrożenia makietami oraz przygotowaniem pełnego backlogu produktu dla wdrożenia sklepu internetowego.
Na podstawie przygotowanego backlogu produktu zespół programistyczny rozpoczął pracę związaną z wdrożeniem warstwy back-end oraz front-end serwisu e-commerce. Jako silnik wykorzystany został WordPress WooCommerce, który pozwala na elastyczne skalowanie działalność sklepu internetowego nie generując przy tym olbrzymich kosztów produkcyjnych oraz utrzymaniowych. WordPress WooCommerce, to także prosty w obsłudze CMS, co stanowiło wartość dodaną dla klienta.
Po wprowadzeniu wszystkich kluczowych elementów związanych z warstwą graficzną oraz funkcjonalną sklep internetowy został wyposażony w najistotniejsze moduły umożliwiające prowadzenie transakcji sprzedażowych i zakupowych. Finalnie przed wdrożeniem produkcyjnym sklep internetowy został dokładnie przetestowany przez zespół testerów Blue Owl, a następnie umieszczony na domenie produkcyjnej klienta.
Rozwiązanie
Do kluczowych elementów, dzięki którym powstał nowy sklep internetowy dla marki Blu Lifestyle, zaliczyć należy:
- insighty użytkowników płynące z procesu analizy danych zastanych;
- informacje pozyskane w trakcie warsztatów eCommerce;
- stworzenie dedykowanego projektu graficznego sklepu internetowego;
- wdrożenie projektu graficznego na platformie WordPress WooCommerce;
- optymalizację prędkości ładowania sklepu internetowego.
Proces badawczo-warsztatowy, przygotowanie dedykowanego projektu graficznego oraz jego wdrożenie na platformie WordPress WooCommerce pozwoliło na stworzenie unikalnego, efektownego i skutecznego sklepu internetowego.